نگاهی به انواع مدل‌های پیژامه موجود در بازار و تولیدات فیلو بافت

پیژامه یک لباس راحتی سنتی بوده که علاوه بر اینکه در طول تاریخ توسط زنان و مردان مورد استفاده قرار می‌گرفته است ، یکی از پوشش‌های راحتی رایج در میان مردم نیز هست .

با اینکه هم‌اکنون ، طراحی لباس‌های جذاب‌تر باعث ایجاد تحول در پوشش لباس‌های راحتی شده است ، اما هنوز پیژامه طرفدارهای خود را در میان مردم دارد ؛ بسیاری از افراد به دلیل محافظت از بدن ، حفظ سلامتی خود و علاقه به پوشش کلاسیک ، همچنان از پیژامه به عنوان لباس راحتی در خانه استفاده می‌کنند . در این مطلب ، تمرکز ما روی پیژامه‌های مردانه خواهد بود .

کت و پیژامه ساتن فیلو بافت کد محصول 6015
کت و شلوار پیژامه مردانه ربدوشام پسرانه رنگی فیلو بافت ایرانی الیاف طبیعی – 6015

تاریخچه پیژامه
در اصل ، پیژامه لباسی آزاد و سبک ، به همراه شلوار کش‌داری بوده که در قسمت کمر گره زده می‌شود و اغلب توسط مردم آسیا ، به خصوص هند ، مورد استفاده قرار می‌گیرد . تقریبا در سال ۱۸۵۰ ، این پوشش توسط مسافران اروپایی که به آسیا آمده بودند ، تغییر کرد و یک کت سبک نیز به آن اضافه شد ؛ ۴۰ سال پس از این موضوع ، در نواحی گرمسیری مردان اقدام به پوشیدن پیژامه ، به عنوان لباس خواب کردند . در اواخر قرن ۱۸ ، در اروپا هنوز بعضی از مردان پیژامه را پوشش مناسبی نمی‌دانستند اما با گذشت زمان ، این لباس تبدیل به لباس‌ خواب مورد انتخاب اکثریت مردان در این منطقه شد . پس از جنگ جهانی اول ، زنان هم مانند مردان به پوشیدن پیژامه علاقه‌مند شدند که این امر در جامعه مورد انتقادهای مختلفی نیز قرار گرفت . پیژامه در اصل جنس پنبه‌ای داشت اما در پیژامه بانوان از پارچه‌های ابریشمی نیز استفاده می‌شد . امروزه ، پیژامه طرفداران زیادی دارد ، هرچند از گذشته تاکنون تغییرات مختلفی روی آن اعمال شده است . هم‌اکنون با اینکه بسیاری از مردان ، خوابیدن با لباس زیر یا تی‌شرت‌های راحت را ترجیح می‌دهند ، اما پیژامه همچنان طرفداران بسیار زیادی ، مخصوصا در بعضی از مناطق آمریکای شمالی و بریتانیا . اکثر پیژامه‌هایی که امروزه مورد استفاده افراد قرار می‌گیرند ، همان طراحی سنتی بوده که از یک کت سبک که با دکمه بسته می‌شود و یک شلوار کشی تشکیل شده است و معمولا از پارچه‌هایی سبک با جنس ، پنبه ، کتان یا ابریشم ساخته می‌شوند .

کت و پیژامه ساتن فیلو بافت کد محصول 6015
کت و شلوار پیژامه مردانه ربدوشام پسرانه رنگی فیلو بافت ایرانی الیاف طبیعی – 6015

پیژامه یک کلمه هندی است
نخستین باری که پیژامه به بیرون از آسیا راه‌ پیدا کرد مربوط به اوایل قرن هجدهم بود ؛ زمانی که حضور استعماری انگلیس در آسیا رو به پیشرفت بود . باوجود لباس‌های خواب بلندی که در آن زمان در سطح گسترده‌ای توسط مردان مورد استفاده قرار می‌گرفت ، با ورود به قرن جدید ، لباس دوتکه آسیایی طرفداران بسیار زیادی در بریتانیا و به طور کلی در عصر جدید پیدا کرد . با اینکه در آسیا ، این لباس دوتکه با نام “ لباس شب ” معرفی شده بود ، اما به صورت محاوره‌ای به آن پاژامه یا پیژامه می‌گفتند . جالب است بدانید کلمه پیژامه یک کلمه هندی است که نشات گرفته از زبان ایرانی بوده و به معنای “ پا جامه ” یا “ لباس پا ” است . با گذشت سال‌ها ، پیژامه به‌عنوان یک لباس راحتی و به عنوان پوشش هنگام خواب ، از نظر جذابیت جنسی نیز مورد توجه قرار گرفته است . امروزه باتوجه به تنوع زیادی که در مدل‌‎های مختلف لباس وجود دارد ، خانم‌ها می‌توانند از لباس‌ زیر نازک تا پیژامه مردانه را به عنوان لباس خواب انتخاب کرده و همچنان برای همسر خود جذاب به‌نظر برسند . باوجود تمامی تغییرات و دگرگونی‌های نام برده شده ، بسیاری از مردان همچنان پیژامه را به دلیل گرم بودن ، راحتی و مسائل بهداشتی ، به عنوان لباس راحتی انتخاب می‌کنند . در نهایت باتوجه به لباس شب‌های مردان که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت ، پیژامه ، لباس‌های سرهمی و لباس‌‎های راحتی بلند ، هم‌اکنون مردان انتخاب‌های متنوعی برای پوشش راحتی و لباس شب خود دارند .

کت و پیژامه ساتن فیلو بافت کد محصول 6015
کت و شلوار پیژامه مردانه ربدوشام پسرانه رنگی فیلو بافت ایرانی الیاف طبیعی – 6015

انواع پیژامه
در بیشتر موارد ، هنگامی که نام پیژامه مردانه مطرح می‌شود ، همه به یک لباس دوتکه ، که شامل یک کت یا پیراهن سبک و یک شلوار راحت می‌شود فکر می‌کنند . به طور کلی این لباس تقریبا با هر نوع جنس و پارچه‌ای ساخته شده و دارای مدل‌های مختلفی نیز هست که شاید به صورت گسترده پوشیده نشوند ، اما همچنان در میان قشر خاصی از مردم محبوبند . در ادامه به معرفی انواع پیژامه خواهیم پرداخت .
پیژامه دوتکه
همانطور که اشاره کردیم ، محبوب‌ترین لباس خواب مردانه ، لباس دوتکه است . این ست لباس شامل یک کت سبک و راحت بوده که از جلو با دکمه بسته می‌شود ؛ این کت سبک به همراه یک شلوار کشی و راحت پوشیده می‌شود . لباس‌های دوتکه راحتی معمولا از جنس پنبه ، کتان ، ابریشم ، ساتن یا پلی‌استر ساخته می‌شود . همچنین این سبک لباس جای زیادی برای تزیینات و طرح‌های مختلف داشته که باتوجه به سلیقه فرد می‌تواند انتخاب شود .

انواع پیژامه
در بیشتر موارد ، هنگامی که نام پیژامه مردانه مطرح می‌شود ، همه به یک لباس دوتکه ، که شامل یک کت یا پیراهن سبک و یک شلوار راحت می‌شود فکر می‌کنند . به طور کلی این لباس تقریبا با هر نوع جنس و پارچه‌ای ساخته شده و دارای مدل‌های مختلفی نیز هست که شاید به صورت گسترده پوشیده نشوند ، اما همچنان در میان قشر خاصی از مردم محبوبند . در ادامه به معرفی انواع پیژامه خواهیم پرداخت .
پیژامه دوتکه
همانطور که اشاره کردیم ، محبوب‌ترین لباس خواب مردانه ، لباس دوتکه است . این ست لباس شامل یک کت سبک و راحت بوده که از جلو با دکمه بسته می‌شود ؛ این کت سبک به همراه یک شلوار کشی و راحت پوشیده می‌شود . لباس‌های دوتکه راحتی معمولا از جنس پنبه ، کتان، ابریشم ، ساتن یا پلی‌استر ساخته می‌شود . همچنین این سبک لباس جای زیادی برای تزیینات و طرح‌های مختلف داشته که باتوجه به سلیقه فرد می‌تواند انتخاب شود .

ست بلوز شلوار گرم مردانه کد محصول 6020
بلیز شلوار ست بلوز شلوار گرم مردانه پسرانه رنگی طرح دار فیلو بافت ایرانی الیاف طبیعی – 6020

لباس‌های سرهمی
این لباس‌ها معمولا از پارچه‌های گرم حوله‌ای یا پارچه‌های فلانل ساخته می‌شود و به طور کلی جنس پایه آن‌ها ، پشم و پنبه است . لباس‌های سرهمی بدون پاچه ، یکی از لباس‌های راحتی بسیار مناسب برای کودکان است . در لباس‌های سرهمی معمولا برای بسته شدن ، از زیپ یا دکمه استفاده شده است . در کنار مدل بدون پاچه که بیشتر بچه‌گانه است ، لباس‌های سرهمی پاچه دار نیز وجود دارد ؛ در این دسته از لباس‌های راحتی یک بلوز آستین بلند و یک شلوار پاچه دار به صورت یکجا پوشیده می‌شود .

کت و پیژامه نخی فیلو بافت کد محصول 6016
کت و شلوار پیژامه مردانه ربدوشام پسرانه رنگی فیلو بافت ایرانی الیاف طبیعی – 6016


پیژامه‌های مدرن
پس‌ از لباس‌های دوتکه ، لباس‌های راحتی مدرن محبوبیت زیادی در میان مردم دارند . در عصر کنونی ، یکی از لباس‌های راحتی رایجی که مردان زیادی در خانه استفاده می‌کنند ، پوشیدن یک شورت آزاد یا متناسب به همراه یک تی‌شرت پنبه‌ای سبک است . نکته مثبتی که این دسته از لباس‌های راحتی دارد این است که تنوع آن زیاد بوده و شما می‌توانید لباستان را کاملا براساس سلیقه خود انتخاب نمایید .

لباس‌های راحتی بلند
با اینکه لباس‌های راحتی بلند ، گزینه مناسبی برای پوشیدن هنگام خواب نیست ، اما برای پوشیدن در محیط خانه یا حتی پوشیدن روی پیژامه گزینه بسیار عالی خواهد بود . این دسته از لباس‌ها علاوه بر راحتی و آزادی عملی که به شما می‌دهد ، از نظر زیبایی نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد .

مقایسه پیژامه‌های ابریشمی و پنبه‌ای
پیژامه‌های ابریشمی از نظر ظاهری بسیار باشکوه بوده و هنگامی که با پوست بدن برخورد می‌کند احساس بسیار خوبی دارد ؛ از آن طرف ، این جنس به اندازه جنس‌های پنبه‌ای قدرت جذب نداشته و با اینکه حس خنکی به فرد می‌دهد ، اما می‌تواند تاحدودی به صورت عایق عمل کند . جدای تمام موارد ، پارچه‌های ابریشمی بسیار ظریف‌تر از پارچه‌های پنبه‌ای بوده و شما نمی‌توانید آن‌ها را با ماشین لباس‌شویی خود شستشو دهید ، بلکه تمیز کردن آن‌ها روش کار مخصوص به خود را دارد .

تولید پخش فروش پوشاک ارزان با کیفیت گران افر پائیز بهار زمستان تابستان تخفیف فیلو بافت خرید فروشگاه ادرس قیمت مشخصات اطلاعات تبلیغ مدل مدلینگ لباس جوادی گرون خاص
زیرپوش تیشرت شورت شلوار پیژامه شلوارک ست راحتی جوراب نخی خنک گرم مردانه زنانه بچگانه دخترانه پسرانه


نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که بسیاری از مردم از سُر خوردن ابریشم روی تخت ناراضی هستند . در صورتی که ملحفه تخت شما به ظرافت لباس‌ راحتی ابریشمی تنتان است ، هنگام خوابیدن روی تخت مدام در حال سر خوردن خواهید بود و با کوچکترین حرکتی به راحتی به طرفین جابه‌جا خواهید شد ؛ از آنجایی که این لباس برای راحتی و آسایش شما طراحی شده است ، درنظر گرفتن این نکته می‌تواند در انتخاب شما بسیار تاثیرگذار باشد .
سخن پایانی
درحقیقت ، موضوع پیژامه‌ مردانه موضوع آزادی است ، زیرا مردان می‌توانند هر لباسی را هنگام خواب پوشیده و نام پیژامه را به آن بدهند . به طور کلی تمامی نکات و مدل‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد ، موارد پرطرفدار و پر استفاده از لباس‌های راحتی بودند و می‌توانید از آن‌ها برای انتخاب لباس راحتی مناسب خود استفاده کنید .

شلوارچهار خانه مردانه فیلو بافت کد محصول 5002
شلوار چهارخانه مردانه شلوارک پسرانه رنگی فیلو بافت ایرانی الیاف طبیعی – 5002

مدل های پیژامه
انواع مدل های پیژامه برند فیلو بافت را در این پست معرفی خواهیم کرد .

1- مدل یک : پیژامه ی طرحدار مردانه
پیژامه جیب دار ، کیفیت : تترون طرحدار ، سایزبندی :M-X-XL-XXL ، رنگبندی

2- مدل دو : پیژامه مردانه
کیفیت تترون ، رنگبندی ، سایز بندی

اين پيژامه دو جيب در كنار درز دارد و مهمترین ویژگی ان دوخت نوار ملانژ پنبه ای در داخل کمر است که هنگام استفاده تماس بین بدن وپیژامه توسط ان پارچه بسیار لطیف ملانژ پنبه ای حایل میشود و احساس خوبی را به مصرف کننده می بخشد .

3- مدل سه : پیژامه مردانه
تترون ، سایز بندی

4- مدل چهار : پیژامه ی اندیشه
پیژامه فیلو بافت ، جنس : تترون ساده ، سایز بندی ، رنگبندی

5- مدل پنج : پیژامه اسپرت
پیژامه اسپرت سه جیب ، سایز بندی L-XL-XXL-XXXL ، کیفیت : تترون چهارخانه

معرفی پارچه ی تترون
همانطور که میدانید ، پیژامه های مردانه از پارچه ی تترون تولید شده اند ما در ادامه پارچه ی تترون را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد ، پارچه تترون معمولا با الیاف پلى استر و ویسکوز در گرماژ هاى مختلف بافته میشود ، و عمدتا در 5 عرض متفاوت عرضه میشود ، عرض های متداول ٩٠ ، ١۵٠ و ١٨٠ سانتى متر و ٢ متر و ٣ متر می باشند و گرماژ آنها بین وزن های ١۵٠ تا ١٩٠ متغیر است .

تترون نیز همانند دیگر پارچه ها پس از بافت به سالن های رزنگرزی ارسال میشود ، و به روش های مختلفی رنگ میشود ، این پارچه در حال حاضر با بیش از ١۵٠ رنگ متنوع رنگرزی میشود ، که معمولا کارخانجات بین ۴٠ تا ٩٠ رنگ آن را در کالیته خود دارند .
متراژ استاندارد طاقه هاى این پارچه پر کاربرد در تمامى عرض ها چهل متر مى باشد .

کاربرد های پارچه تترون :
مصارف پارچه تترون در حدی می باشد که در تمام کل طول سال از بازار گرمى برخوردار است . از این پارچه برای دوخت :

پیراهن ، مقنعه ، ملحفه ، چادر ، یونیفرم ارگان ها ، خرج کار پوشاک ، عروسک سازى ، لباس نوزاد ، رو تختى و پیژامه استفاده میشود .

چرا پارچه ی تترون محبوبیت خوبی دارد ؟
شاید شما هم به این فکر کرده باشید که چرا تترون علی رغم مصنوعی بودنش تا این حد محبوبیت دارد ، میتوان گفت که این یک پارچه است که از ظرافت و لطافت برخوردار است ، این ویژگی ها بعلاوه ی قیمت مناسب آن از دلایل عمده ی محبوبیت پارچه های تترون هستند .

از دیگر ویژگی های خوب این پارچه میتوان به سادگی آن اشاره کرد ، و سادگی عموما نسبت مستقیمی با محبوبیت دارد .

از ویژگی های پیژامه ی برند فیلو بافت میتوان به سادگی ، تنوع رنگ بالا ، قیمت بسیار مناسب ، زیر دستی لطیف ، ضد حساسیت و خنک بودن آن اشاره کرد .

تولید لباس راحتی مردانه در تولیدی پوشاک تهران فیلو بافت
از دیگر لباس های راحتی مردانه میتوان به :

تیشرت پیژامه ی مردانه
بلوز پیژامه ی مردانه
کت و پیژامه ی کلاسیک مردانه
کت پیژامه
تیشرت شلوار مردانه راحتی
بلوز شلوار راحتی مردانه مخصوص فصل سرد و … اشاره کرد .

مشاهده و مطالعه مقالات دیگر در لینک زیر
مقالات فیلو بافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *